- REGULAMIN SPRZEDAŻY TOWARÓW W
- SKLEPIE INTERNETOWYM www.elanvital.artbhp.pl
- § 1
- DEFINICJE
- Użyte w niniejszym Regulaminie określenia, o ile nie zostało to odrębnie wyraźnie wskazane, oznaczają:
- Cena - umieszczona w Sklepie przy informacji o danym Towarze cena brutto. Cena Towaru w Sklepie wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają wszelkie należne podatki i cła w tym podatek VAT, Cena nie zawiera kosztów dostawy Towaru;
- Klient – korzystająca ze Sklepu osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną;
- Kod Rabatowy – wskazany przez Sprzedającego ciąg znaków, potwierdzający uprawnienie do korzystania ze zniżki lub uczestnictwa w promocji. Zasady wykorzystania Kodu Rabatowego określają odpowiednie zasady promocji, podczas której Kod Rabatowy został wydany;
- Konsument – Klient, który dokonuje zakupu Towarów w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Lokal – sklepy stacjonarne Sprzedającego, znajdujące się w Krakowie przy ul. Długosza 17 oraz w Mielcu przy ul. Piaskowej 9
- Regulamin – niniejszy Regulamin;
- Rejestracja – czynność, polegająca na założeniu przez Użytkownika konta zawierającego dane identyfikujące Klienta w Sklepie. Rejestracja wymaga podania adresu e-mail i ustalenia hasła;
- Sklep – witryna internetowa znajdująca się pod adresem www.elanvital.artbhp.pl, wraz z teleinformatycznym systemem sprzedażowym umożliwiająca zakup od Sprzedającego Towarów;
- Sprzedający – właściciele Sklepu, spółka cywilna Elan Vital Jana i Marii Mostowik ul. Nadwiślańska 11 30-527 Kraków, NIP 679-012-41-87, REGON 120262709;
- Towary – prezentowane w Sklepie rzeczy ruchome, będące przedmiotem zaproszenia do zawarcia umowy sprzedaży - zgodnie z warunkami niniejszego Regulaminu.
- Zamówienie – złożona przez Klienta za pośrednictwem Sklepu i zgodnie z jej funkcjonalnością oferta zawarcia umowy sprzedaży Towarów. Przyjęcie Zamówienia i zawarcie Umowy sprzedaży, następuje z potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedającego;
- § 2
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania umów sprzedaży Towarów pomiędzy Sprzedającym, a Klientami z wykorzystaniem Sklepu.
- Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu. Rejestracja Użytkownika w Sklepie lub złożenie Zamówienia jest równoznaczna ze złożeniem przez Użytkownika oświadczenia, iż zapoznał się z niniejszym Regulaminem, zrozumiał i w pełni akceptuje jego treść.
- Każdy Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu od chwili podjęcia czynności związanych z korzystaniem z Sklepu.
- Zaproszenie do składania Zamówień skierowane jest do klientów z terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Sprzedający może odmówić realizacji Zamówień do innych krajów lub uzależnić dostawę od spełnienia dodatkowych warunków.
- Zdjęcia i prezentacje Towarów umieszczane są w Sklepie w celach przykładowych i służą prezentacji konkretnie wskazanych na nich modeli i pozostają własnością Sprzedawcy, producenta lub dystrybutorów. Wszelkie nazwy handlowe, opisy lub znaki towarowe opublikowane na stronie podlegają ochronie prawnej i są wykorzystywane w celu opisu Towarów.
- § 3
- ZASADY REJESTRACJI I SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
- Klienci mogą składać Zamówienia po uprzednim podaniu danych identyfikujących Klienta lub dokonaniu Rejestracji. Dokonanie Rejestracji nie jest konieczne do złożenia Zamówienia. Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych i poprawnych danych podczas Rejestracji oraz wypełniania formularzy. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za podanie danych niepełnych, nieprawdziwych lub błędnych.
- Umowy sprzedaży Towarów zawierane są zgodnie z następującą procedurą:
- przedmiot Zamówienia zostaje wskazany przez Klienta poprzez czynności techniczne zgodnie z funkcjonalnością Sklepu i narzędziami dostępnymi na stronie Sklepu. Wybór zamawianych Towarów następuje poprzez dodanie ich do koszyka;
- w trakcie składania Zamówienia do momentu jego zakończenia Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych w zakresie wyboru Towaru, płatności lub dostawy.
- Zamówienie złożone jest z momentem potwierdzenia przez Klienta za pomocą narzędzi dostępnych na stronie Sklepu i kliknięcie w ikonę „Składam Zamówienie”;
- Przyjęcie Zamówienia następuje poprzez przesłanie przez Sprzedające informacji e-mail na podany przez klienta adres e-mail; Zamówienia które nie zostały potwierdzone przez Klienta nie będą realizowane do momentu potwierdzenia.
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w momencie potwierdzenia przez klienta Przyjętego Zamówienia poprzez kliknięcie w link zawarty w otrzymanej informacji e-mail lub w momencie zapłaty przez Klienta za Zamówienie, w zależności od tego które zdarzenie nastąpi wcześniej. W przypadku Zamówienia przewidującego płatność przy odbiorze osobistym w lokalu Sprzedającego, Umowa zawierana jest z chwilą zapłaty w lokalu Zamawiającego.
- Wiążąca dla stron jest ostateczna cena podana na końcowym ekranie przy potwierdzeniu składania Zamówienia, jeżeli została następnie potwierdzona przy Przyjęciu Zamówienia. Zmiany cen towarów nie skutkują wobec już Przyjętych Zamówień.
- Wprowadzenie Kodu Rabatowego w trakcie składania Zamówienia powinno automatycznie zmniejszyć cenę wskazaną przy potwierdzaniu Zamówienia przez Klienta, o wartość określoną zasadami promocji. W przypadku gdyby Kod Rabatowy nie działał Klient zobowiązany jest przed złożeniem Zamówienia skontaktować się ze Sprzedającym w celu wyjaśnienia sytuacji. W przypadku potwierdzenia przez Klienta Zamówienia nieuwzględniającego w cenie zniżek lub rabatu wynikającego z Kodu Rabatowego, Klient ponosi odpowiedzialność za złożenie Zamówienia, a strony wiąże umowa zgodna z Ceną zaakceptowaną przez Klienta w Zamówieniu.
- § 4
- ZASADY PŁATNOŚCI I REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
- Realizacja Zamówień wymaga uprzedniej zapłaty przez Klienta Ceny Towaru wraz z kosztami dostawy. Sprzedający może wstrzymać się z realizacją Zamówienia do momentu dokonania przez Klienta zapłaty. Odpowiedzialność za brak możliwości realizacji Zamówienia wynikają z opóźnienia w zapłacie ponosi Klient. Powyższe zasady nie dotyczą przypadku gdy Klient wybrał opcję zapłaty za pobraniem lub zapłaty gotówką w Sklepie podczas odbioru osobistego.
- Klient może dokonać zapłaty za towar za pomocą jednej z poniższych opcji wybieranych przy składaniu Zamówienia:
- Przelewu na rachunek bankowy podany na stronie Sklepu i podczas Przyjęcia Zamówienia;
- Poprzez kanał płatności elektronicznych platnosci24.pl udostępnianych na stronie Sklepu;
- Poprzez płatność za pobraniem podczas odbioru przysyłki z Towarem;
- Poprzez płatność gotówką w Lokalu podczas odbioru osobistego. Sprzedający nie gwarantuje możliwości zapłaty elektronicznymi instrumentami płatniczymi w lokalu Sprzedającego.
- Płatności internetowe realizowane są przez serwis płatności24.pl prowadzonego przez spółkę DialCom24 Sp. z o.o., 60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15, wpisaną pod numerem KRS 0000306513 do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, wysokość kapitału zakładowego: 1 697 000.
- Zmiany zasad realizacji Zamówienia odnośnie płatności, formy wysyłki lub towaru mogą być dokonywane za zgodą Sprzedającego telefonicznie pod numerem (12) 656-15-88 lub mailowo pod adresem kontakt@e-bhp24.pl
- Oferowane Towary są w magazynie Sklepu. Realizacja Zamówień następuje w dni robocze od 8-15, co do zasady w ciągu 48 godzin, a w każdym razie nie później niż w ciągu 30 dni od dokonania płatności lub Przyjęcia Zamówienia w przypadku zapłaty za Towar za pobraniem. Cena dostawy nie zawiera się w Cenie Towaru i jest osobno wyszczególniona na fakturze sprzedaży.
- W przypadku gdy Przyjęte Zamówienie nie może zostać zrealizowane, z uwagi na brak zamówionego Towaru w wystarczającej liczbie, Sprzedawca poinformuje o tym Klienta co jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy sprzedaży. W przypadku gdy Klient dokonał już zapłaty Sprzedawca zwraca całość uiszczonej przez niego kwoty.
- Za dostawę towaru odpowiada firma Fed-Ex Sp. Z o.o. 00-526 ul. Krucza 16/22 Warszawa
- Klient zobowiązany jest dokonać oględzin otrzymanej przesyłki. W przypadku zastrzeżeń co do stanu zewnętrznego opakowania w tym jego uszkodzenia, rozerwania, otworzenia, zerwania taśmy zabezpieczającej Klient powinien uzależnić odbiór od dostawcy przesyłki od sporządzenia protokołu potwierdzającego stan przesyłki. W przypadku niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki Klient powinien zgłosić Sprzedającemu ewentualne uszkodzenia lub nieprawidłowości związane z towarem nie później niż następnego dnia roboczego, zgodnie z procedurą reklamacyjną wskazaną poniżej oraz złożyć w terminie 7 dni reklamację do firmy kurierskiej odpowiedzialnej za dostawę towaru. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami podjęcie tych działań stanowi warunek dla powstania odpowiedzialności Sprzedawcy za uszkodzenia lub braki Towaru.
- § 5
- ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Konsument, który zawarł umowę sprzedaży Towarów na odległość ma, zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość odstąpić w terminie dziesięciu dni od dnia dostawy Towaru, bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie.
- Nie jest dopuszczalne jedynie częściowe odstąpienie od umowy w odniesieniu do towarów, wraz z którymi zostały dostarczone Towary promocyjne, o charakterze darmowym lub sprzedawanych po obniżonej cenie ze względu na ilość kupowanych Towarów. W takim przypadku odstąpienie przez Konsumenta musi obejmować całość zawartej Umowy, chyba że Sprzedawca wyrazi zgodę na inne rozwiązanie.
- Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie dotyczy przypadków w których ustawa, o której mowa w ust. 1 nie przyznaje prawa od odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, w tym w szczególności umów sprzedaży Towarów zawartych z Klientami innymi niż Konsumenci lub w drodze licytacji, umów zawartych w lokalu Sprzedawcy oraz dotyczących Towarów, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu, bądź Towarów o właściwościach określonych przez Konsumenta w złożonym przez niego Zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia to co strony świadczyły, ulega zwrotowi nie później niż w ciągu 14 dni. Zwracany Towar musi być należycie zabezpieczony na czas transportu, kompletny, nie może być w żaden sposób zniszczony lub nosić widocznych śladów użytkowania. Sprzedający nie przejmuje przesyłek wysłanych za pobraniem. Wraz z odsyłanym towarem Klient jest zobowiązany zwrócić otrzymany dowód zakupu oraz wszelkie produkty, które otrzymał wraz z Towarem o charakterze promocyjnym. Zwrot Towaru następuje na koszt Klienta, na adres Sprzedającego.
- § 6
- REKLAMACJE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON
- Sprzedawca nie jest producentem Towarów i nie udziela odrębnej gwarancji na sprzedawane Towary. Ewentualne wady lub usterki Towarów, które nie zostały stwierdzone po odbiorze, zgodnie z § 4 ust. 8 Regulaminu, mogą być reklamowane przez Klienta wyłącznie zgodnie z zasadami gwarancji udzielonej przez producenta Towaru. Warunki Gwarancji udzielanej przez producenta, dostępne są w Sklepie lub można je uzyskać pod adresem: kontakt@e-bhp24.pl Wyłączenie odpowiedzialności i rękojmi nie odnosi się do Towarów zakupionych przez Konsumenta.
- W przypadku Konsumenta Sprzedawca odpowiada za niezgodność z umową sprzedaży Towaru zakupionego przez tego Konsumenta, w zakresie określonym ustawą z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
- Reklamacje, z tytułu gwarancji producenta lub nieprawidłowości działania Sklepu można składać pisemnie bezpośrednio w Lokalu Sprzedawcy lub listownie na jego adres, bądź elektronicznie na adres email: kontakt@e-bhp24.pl. Roszczenia z tytułu gwarancji producenta Towaru mogą być zgłaszane w serwisach wskazanych w dokumentacji Towaru, zgodnie z zawartymi w niej warunkami.
- W przypadku składania reklamacji przez Konsumenta co do niezgodności Towarów z Umową lub na żądanie Sprzedającego w pozostałych przypadkach, reklamację składa się poprzez przesłanie reklamowanego towaru na adres Sprzedającego wraz z opisem przyczyn niezgodności towaru z umową. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek wysłanych za pobraniem.
- Reklamacje z tytułu niezgodności Towarów z Umową rozpatrywane są w ciągu 14 dni. W przypadku uznania reklamacji Sprzedający naprawi Towar lub wymieni go na nowy, a w przypadku gdyby było to niemożliwe zwróci wpłaconą przez Konsumenta kwotę wraz z uzasadnionymi kosztami przesłania Towaru w celu reklamacji. Zwrot zapłaconej kwoty następuje w całości, chyba, że wada jest nieistotna i uzasadnia jedynie obniżenie ceny Towaru.
- Łączna i całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy za wszelkie szkody związane ze Sklepem, Towarami i zawieranymi umowami sprzedaży Towarów, wobec Klientów nie będących Konsumentami, ogranicza się do poniesionych przez Klienta szkód rzeczywistych i w żadnym wypadku nie przekroczy zapłaconej przez Klienta dwukrotności ceny Towaru.
- W przypadku gdy Zamówienie ma dla Klienta szczególnie istotne znaczenie, a brak realizacji lub nieprawidłowa realizacja Zamówienia może prowadzić do powstania w majątku Klienta szkody majątkowej lub wyrządzenia mu krzywdy, przekraczających trzykrotność wartości Zamówienia lub kwotę 1000 (tysiąca) złotych, Klient powinien przed złożeniem Zamówienia poinformować Sprzedającego.
- § 7
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach dotyczących działalności Sklepu i Zamówień Klienci mogą kontaktować się ze Sprzedającym na adres email : kontakt@e-bhp24.pl lub telefonicznie pod numerem (12) 656-15-88
- Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie powinno być interpretowane w sposób umożliwiający ograniczenie uprawnień Konsumenta wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku postanowień sprzecznych z prawem zastosowanie znajdują właściwe przepisy prawa.
- Sprzedawca może w każdej chwili dokonać zmiany niniejszego Regulamin. Zmiana jest skuteczna wobec Klientów od momentu opublikowania nowego brzmienia Regulaminu i dotyczy umów zawieranych po dokonaniu zmiany.
- Prawem właściwym dla stosowania niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- W przypadku sporów z Klientami innymi niż Konsumenci sądem właściwym dla rozpatrywania sporów związanych z korzystaniem ze Sklepu i sprzedażą Towarów jest sąd właściwy dla siedziby sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.